Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu aniżeli przekonując możliwego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

zdjęcia z dronów

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale także pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, w następstwie tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była wydajna musi nie tylko kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby klient, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, lecz cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on właściwy technicznie i łatwy.